Kennismaking op de Ashburyschool - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Laurien Noort - WaarBenJij.nu Kennismaking op de Ashburyschool - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Laurien Noort - WaarBenJij.nu

Kennismaking op de Ashburyschool

Door: Laurien

Blijf op de hoogte en volg Laurien

25 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hello!

Na een zalige nacht gehad te hebben vandaag de eerste dag op de Ashburyschool! Vol enthousiasme en spanning zijn we in de auto gestapt en om 7.00 uur naar school gereden. Onderweg zie je kinderen langs de weg lopen die een aardig stukje moeten lopen om op school te komen.

Aangekomen op school liepen we zo tegen de foto van Anneke en Brian! We zijn welkom geheten door de principal en de adjunct. Hier kregen wij te horen in welke groepen we vandaag mochten kijken. Mylène is gestart in graad 1 en 's middag heeft zij zich nuttig gemaakt in de special needs klas (kinderen met geestelijke en cognitieve beperkingen komen hier). Thea heeft in de kleutergroep gekeken en ook bij de special needs kinderen. Zelf heb ik eerst een kijkje genomen in graad 1 en 2 deze groepen komen overeen met groep 3 en 4. De manier van lesgeven verschilt tussen leerkrachten enorm! De ene leerkracht werkt met positieve feedback naar de kinderen terwijl de andere hard tegen de kinderen praat.

Na deze schooldag zijn we opgehaald en weer afgezet bij het Hotel. Downtown Montagu heb ik een megafoon besteld en hebben Mylène, Thea en ik (alle drie van de SKOH) gesproken over het overige geld en wat zij voor een actie gaan doen op school.

Straks gaan we ergens een hapje eten en ons weer klaar maken voor een nieuwe mooie dag!

De groeten en tot snel!

• 25 Februari 2014 - 16:40

Marian:

Mooie start!

• 25 Februari 2014 - 17:26

Sabrina:

Absoluut mooie start! We volgen...

• 26 Februari 2014 - 09:58

Annemieke:

Wat bijzonder dat je de foto zag hangen van Anneke en Brian!!

• 26 Februari 2014 - 10:29

Ole En Nando:

Leuk Laurien om je belevenissen te volgen. Wij gaan in de zomer naar Zuid-Afrika en gaan ook naar Montagu om een kijkje daar te nemen. Wij overnachten er op 8 en 9 juli. Hopelijk hebben ze dan geen vakantie. We nemen tegen die tijd wel contact op of we nog iets kunnen betekenen voor de school. Groeten en nog een heel fijne week! Arno, marjon, Ole en Nando Witte.

• 26 Februari 2014 - 10:44

Esther:

Ontzettend gaaf om te lezen hoe het daar gaat! Je kaartje geeft echter aan dat je in Frankrijk zit, hihi. Misschien dat hij Montagu niet herkent?

• 26 Februari 2014 - 11:06

Merel & Simone:

Mooi dat je de foto van Anneke & Brian zag hangen! Het moet een goed gevoel geven dat jij nu ook iets kunt betekenen. De Flamingoschool zo ver weg!!!! We blijven je volgen. Veel plezier!

• 26 Februari 2014 - 15:00

Anneke:

Oh Laurien, wat een herkenning! Ik denk dat ik redelijk kan inschatten wat een geweldige ervaring je daar hebt. Helemaal los van hier ben je in een ander leven gestapt! Vooral je verblijf op de Ashburyschool maakt, dat je op een heel andere manier naar het onderwijs gaat kijken! Wat hebben wij hier toch enorm veel mogelijkheden en wat liggen daar nog een uitdagingen!
    Maak er nog wat moois van de komende dagen en geniet van die fantastische kinderen op de Ashbury!