Geef je statiegeldflessen!!!!!! - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Laurien Noort - WaarBenJij.nu Geef je statiegeldflessen!!!!!! - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Laurien Noort - WaarBenJij.nu

Geef je statiegeldflessen!!!!!!

Door: Laurien van Noort

Blijf op de hoogte en volg Laurien

09 Februari 2014 | Nederland, Haarlem

Hoi allemaal,

Nog maar twee weken te gaan en dan is het moment eindelijk daar dat ik naar Zuid-Afrika mag. De kinderen van de Flamingoschool zijn enthousiast met het verzamelen van statiegeldflessen! We hebben al een mooi bedrag bij elkaar waarmee we twee wensen kunnen vervullen van de Ashburyschool in Montagu. Zij willen graag een megafoon en potloden voor de kinderen. Middels de actie die we nu doen kunnen wij, de Flamingoschool, dit realiseren.

We doen nog 1 week mee met het verzamelen van de flessen. Wat waanzinnig is om te zien is dat vrienden / vriendinnen ook buiten Nederland meehelpen met deze actie. Opa's / oma's van kinderen uit het buitenland helpen ook mee. Deze betrokken mensen geven geld i.p.v. flessen maar laten zien dat zij graag een steentje bij willen dragen. Ontzettend bedankt dat jullie op deze manier willen helpen!

Kortom nog 1 week aan de slag met het verzamelen van flessen! In het laatste verslag voordat mijn reis daadwerkelijk begint zal ik laten weten hoeveel flessen en geld we hebben opgehaald voor de Ashburyschool.
Ook zal ik laten zien welke materialen ik meeneem voor een circuit rekenen.

Lever al je statiegeldflessen bij mij in (laat het me weten dan kom ik ze bij je ophalen) en van de opbrengst helpen we een school in Zuid- Afrika! Het is een kleine moeite maar een groot gebaar naar de Ashburyschool!

Groeten,

Laurien

  • 09 Februari 2014 - 11:49

    Sabrina:

    We gaan goed geloof ik met de flessen! We zijn aan de deuren in de buurt geweest en al hoewel er echt wel mensen geve,n zijn er ook mensen die het geld goed zelf kunnen gebruiken, dat is een geluid dat we ook vaak hoorden... maar als ik dan lees dat er een wens in vervulling gaat... "potloden...", maakt het me ook weer triest... het verschil van arm en rijk is zo groot!

  • 09 Februari 2014 - 20:21

    Saskia:

    Goed bezig Laurien! Mocht je (ook) nog op zoek zijn naar mooie stevige 6 kantige kleurpotloden dan weet ik een adresje: 10 stuks voor 2 euro.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laurien

Actief sinds 01 Nov. 2013
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 6225

Voorgaande reizen:

22 November 2013 - 01 April 2013

Onderwijssafari naar Zuid- Afrika!

Landen bezocht: