Flessenactie is gestart! - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Laurien Noort - WaarBenJij.nu Flessenactie is gestart! - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Laurien Noort - WaarBenJij.nu

Flessenactie is gestart!

Door: Laurien van Noort

Blijf op de hoogte en volg Laurien

25 Januari 2014 | Nederland, Haarlem

Beste lezers,

De eerste week van het inzamelen van de flessen is geweest. Alle kinderen en leerkrachten zijn druk met het ophalen en meenemen van de flessen. Bij diverse groepen is er een onderlinge strijd gaande van welke klas er de meeste flessen ophaalt. Per week mogen wij de flessen bij de Albert Heijn Muiderbos in Hoofddorp inleveren. Mike Broxterman, teamleider ter plaatse, steunt ons met dit doel om al onze flessen in te nemen. Wij zijn Mike hier ontzettend dankbaar voor. Na de eerste week van onze flessenactie hebben wij 478 flessen ingezameld dit heeft een waarde van €119,50. Ons volgende doel is om komende week over de €200,- euro heen te gaan. Mochten jullie thuis nog lege statiegeldflessen hebben of een donatie willen geven voor de Ashburyschool dan neem ik dit met veel plezier in ontvangst.

De reis komt steeds dichterbij, de kriebels beginnen meer te komen, de ideeën om uit te voeren op school groeien ook meer en meer in mijn hoofd. Wat ik heel graag wil doen op de Ashburyschool is lesgeven d.m.v. een rekenciruit. Ik vind het belangrijk om rekenonderwijs op verschillende manieren aan te bieden. Kinderen leren vanuit verschillende intelligenties. Ik hoop dat ik mijn ervaring m.b.t. het werken van circuits kan delen met een collega in Montagu (Zuid-Afrika). Van te voren ga ik samen met groep 4/5A (Flamingoschool) o.a. een memorie spel (getallen) en een domino spel maken.

Momenteel is er contact met de Ashburyschool om te bepalen waar het geld het best ingezet kan worden. Zodra ik dit weet dan zijn jullie, mijn trouwe lezers, de eerste die het horen!

Kortom je maakt mij, maar zeker de kinderen in Afrika op de Ashburyschool, ontzettend gelukkig met lege statiegeldflessen of een bijdrage!!!

Tot snel met een nieuw verhaal en foto’s!!!!!

Liefs,

Laurien!

  • 25 Januari 2014 - 12:00

    Marian Damhuis:

    Goed bezig , Laurien!! Fijn dat de flessenactie lekkerloopt!!

  • 25 Januari 2014 - 13:48

    Annemieke:

    Goede aktie Laurien!! Ik zal de kinderen blijven stimuleren om flessen te sparen.
    We hopen op een mooi bedrag!!

  • 25 Januari 2014 - 19:17

    Hans En Hans:

    Wij gaan je volgen.........

  • 25 Januari 2014 - 20:10

    Laurien:

    Inderdaad Annemieke en Marian! We zijn lekker bezig!

    Hans en Hans leuk!

  • 26 Januari 2014 - 21:41

    Sabrina:

    Verzamelen, verzamelen en verzamelen!!! Gewoon... Verzamelen die flessen... Dus... !!!

  • 26 Januari 2014 - 22:56

    Anneke:

    Geweldig Laurien! En dit is nog maar het begin!! Ik neem morgen een tas vol mee. Alle beetjes helpen!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laurien

Actief sinds 01 Nov. 2013
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 6218

Voorgaande reizen:

22 November 2013 - 01 April 2013

Onderwijssafari naar Zuid- Afrika!

Landen bezocht: